Skuteczne sposoby zmniejszenia wskaźników odrzuceń na stronie internetowej.
Wielu właścicieli zasobów internetowych zaczyna wpadać w panikę, gdy ich strony internetwe mają wysoki współczynnik odrzuceń. Oczywiste jest, że z tego powodu pogarszają się czynniki behawioralne każdej witryny, co negatywnie wpływa na jej pozycję w rankingu.
Aby zmniejszyć współczynnik odrzyceń, nie musisz się denerwować, ale po prostu znajdź główne przyczyny i spróbuj je wyeliminować.

Jak skutecznie obniżyć współczynnik odrzuceń
W większości sytuacji tego wystarczy:
- Zmień wygląd strony na przyjemniejszą i mniej rozpraszającą wersję dla użytkowników. Co więcej, minimalizm jest obecnie w modzie. Nie zapomnij o wyborze łatwych do odczytania stylów czcionek i tła niewymagającego zmęczenia oczu.
- Usuń wyskakujące okienka. Jeśli nie możesz tego zrobić całkowicie, ponieważ w ten sposób gromadzisz bazę subskrybentów lub coś podobnego, możesz przynajmniej nie wyświetlać ich użytkownikom, którzy nie przeszli jeszcze na inną stronę zasobu internetowego. To z pewnością pomoże zmniejszyć liczbę „odmawiających”, ponieważ często odwiedzający stają się nimi z powodu irytacji „zachowaniem” strony.
- Popraw użyteczność witryny, aby odwiedzający mogli z niej wygodnie korzystać. W szczególności wprowadzenie prostej i intuicyjnej nawigacji pomaga zmniejszyć współczynnik odrzuceń.
- Przyspiesz ładowanie strony, jeśli jest ona znacznie większa niż zalecana wartość 3 sekund. Aby to zrobić, musisz znaleźć i wyeliminować przyczynę tego (błędy w kodzie, słabe serwery hostingowe, „ciężki” projekt i obrazy, duża liczba banerów reklamowych itp.).
- Upewnij się, że Twój zasób sieciowy jest poprawnie wyświetlany nie tylko w przeglądarkach komputerowych, ale także na wszelkiego rodzaju gadżetach. Dobra responsywność witryny może znacznie zmniejszyć współczynnik odrzuceń.
- Znajdź właściwą równowagę między ofertą a treścią informacyjną stron. Często zdarza się, że odwiedzający opuszczają witrynę, jeśli pierwszą rzeczą, którą widzą, jest oferta zakupu / zamówienia / subskrypcji itp. Lub odwrotnie, ta oferta jest poprzedzona długim tekstem tekstowym, którego nikt nie chce przeczytać.
Aby zmniejszyć współczynnik odrzuceń na stronie, musisz znaleźć złoty środek: nie obciążaj odwiedzających zbyt nudnymi informacjami i nie próbuj zachęcić od razu do skorzystania z twoich usług. Ale nie możesz również bardzo głęboko ukryć swojej propozycji, ponieważ użytkownik może po prostu nie odszukać twojej oferty. - Podziel duże ilości informacji na akapity i podsekcje, używaj przeciągające napisy, obrazy tematyczne i inne rodzaje treści w celu rozcieńczenia tekstu. W ten sposób dłużej zatrzymasz uwagę odwiedzającego. Pomoże to znacznie zmniejszyć współczynnik odrzuceń.
- Użyj linków, umieszczając w tekście (linki do innych materiałów). Możesz także umieszczać listy podobnych artykułów na paskach bocznych i w stopkach witryny, które mogą również zainteresować użytkowników. Czasami może to zmniejszyć współczynnik odrzuceń w witrynie o 5-10%.
- Aby zapobiec przedwczesnemu opuszczeniu strony przez odwiedzających. Ustaw otwieranie wszystkich linków w nowym oknie. Aby to zrobić, musisz osadzić w linkach atrybut target = „_ blank”.
- Używaj mniej reklam. Pomimo tego, że może to wpłynąć na wysokość zysku z reklamy, jeśli zmniejszysz liczbę odmów na stronie z powodu częściowej odmowy, możliwe jest nadrobienie strat lub nawet osiągnięcie wyższego poziomu dochodów z powodu zwiększonej konwersji. Jest również szczególnie ważne, aby pozbyć się irytujących wyskakujących reklam.
- Usuń automatyczne odtwarzanie wideo i audio, które mogą po prostu odwrócić uwagę odwiedzających i być dla nich irytującym czynnikiem.
Czy to wszystko?
Oczywiście że nie. W tym artykule wymieniono tylko najczęściej stosowane metody, które pomagają zmniejszyć współczynnik odrzuceń w większości sytuacji.
W rzeczywistości możesz z powodzeniem zastosować inne rozwiązania tego problemu. Które możesz wymyślić samodzielnie, analizując swoją sprawę.
A jeśli tak się stanie, nie zapomnij podzielić się swoimi doświadczeniami z nami i innymi czytelnikami w komentarzach!